Digitale Landesbibliothek Berlin Logo Full screen
  • First image
  • -50
  • -20
  • -5
  • Previous image
  • Next image
  • +5
  • +20
  • +50
  • Last image
  • Show double pages
Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment
free access title sign
p
  • Facebook Icon
  • Twitter Icon

Festschrift zur Feier des 200jährigen Bestehens des Königlichen Französischen Gymnasiums / Grünwald, Eugen (Public Domain)

Bibliographic data

Monograph

Author:
Grünwald, Eugen
Title:
Festschrift zur Feier des 200jährigen Bestehens des Königlichen Französischen Gymnasiums / E. Grünwald ; herausgegeben von dem Direktor und dem Lehrerkollegium
Publication:
Berlin: A. Haack, 1890
Language:
German
Digitization:
Berlin: Zentral- und Landesbibliothek Berlin, 2021
Scope:
134, 220 Seiten
Note:
Ein VI. Abschnitt liegt der Digitalisierungsvorlage nicht bei. Es ist davon auszugehen, dass es sich beim VII. Abschnitt um einen Zählungsfehler handelt.
Keywords:
Geschichte 1689-1889 ; Berlin
Berlin:
B 607 Schulwesen: Einzelne Schulen
DDC Group:
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
URN:
urn:nbn:de:kobv:109-1-15436775
Location:
Zentral- und Landesbibliothek Berlin
Shelfmark:
B 607 Franz 1 a
Copyright:
Public Domain
Accessibility:
Free Access
Collection:
Education,School,Science,Research
APA (6th edition):
Grünwald, E. (n.d.). Festschrift zur Feier des 200jährigen Bestehens des Königlichen Französischen Gymnasiums.

Chapter

Title:
De Platonicae et Stoicae doctrinae affinitate. Scripsit. O. Weissenfels
Collection:
Education,School,Science,Research
APA (6th edition):
De Platonicae et Stoicae doctrinae affinitate. Scripsit. O. Weissenfels. (n.d.).

Contents

Table of contents

  • Festschrift zur Feier des 200jährigen Bestehens des Königlichen Französischen Gymnasiums / Grünwald, Eugen (Public Domain)
  • Cover front
  • Abbildung: Charles Ancillon, 1689. Wilhem II., 1889
  • Title page
  • I. Abschnitt. Von der Begründung des Französischen Kollegiums bis zur Übersiedlung nach der Niederlagstrasse
  • II. Abschnitt. Von der Wiederaufrichtung des Collège im Jahre 1703 bis zur Ernennung Jean-Pierre Ermans zum Principal
  • Tabellen: Wintersemester
  • Tabellen: Sommersemester
  • III. Abschnitt. Das Rektorat Jean-Pierre Ermans
  • IV. Abschnitt. Die Überführung der Anstalt unter die Staatsverwaltung und das Direktorat Palmiés
  • Tabelle: Etat des appointemens futurs des employés du Collége
  • V. Abschnitt. Die Neugestaltung des Gymnasiums durch Fournier und die Fortführung seines Werks durch Kramer
  • VII. Abschnitt. Vom Amtsantritte Lhardys bis auf die neueste Zeit
  • Beilage I. Namen der Inspektoren des Gymnasiums
  • Beilage II. Namen der Direktoren
  • Beilage III. Verzeichnis der Lehrer
  • Beilage IV. Namen der Pedelle resp. Schuldiener
  • Beilage V. Die Schülerfrequenz in den Jahren 1695-1889 und die Zahl der in jedem Jahre neu Aufgenommenen
  • Abbildung: Strassenfront des Hauses Niederlagstr. 1 und 2
  • Abbildung: Der Hofraum des Schulgebäudes Niederlagstr. 2
  • Abbildung: Das neue Schulgebäude, vom Reichtags-Ufer aus gesehen
  • Das Vorbild des Don Quijote. Von E. Gessner
  • Die Dirichlet'sche Lösung des allgemeinen Problems der Bewegung elastischer Flüssigkeiten. Von G. Arendt
  • Abbildung: Figurentafel, die Dirichlet'sche Lösung. G. Arendt
  • De Platonicae et Stoicae doctrinae affinitate. Scripsit. O. Weissenfels
  • Die Bedeutung der Wiederholungen für die Homerische Frage. Von C. Rothe
  • E. Weber. Les Manifestes littéraires de Victor Hugo
  • Die Dichter, insbesondere Homer, im Platonischen Staat. Von Eugen Grünwald
  • Contents
  • Cover back
  • ColorChart

Full text

3] 
Negari non potest sanctam esse mortis imaginem ac vel maxime 
idoneam ad omnem exeutiendam '--itatem, sed aliam tamen apparet 
Platonis fiisse menter: Sn im animo commotus frigidis, ut 
ita dicam, ductus raticri nr = in suo munere fungendo turbetur 
anima atque ut certae ver?‘ “5 "tionis fiat particeps, a corporis 
ilam sensuumque societs* „it removeri. KErant autem in 
Platone duae virtutes coniunef»- paene inter se contrariae: mira erat 
ingenii altitudine idemque plane singv'--i disserendi subtilitate. Hinc 
repetendum est, quod dum de morte in Phaedone disputat, non in 
tristi meditationc haerentis est similis, sed ea tractantis, de quibus 
accurate quaerere vel maxime deceat hominem. Neque enim mente 
utitur in hac disputatione dolore et terrore turbata, sed perfeecta illa 
serenitate longinqua et obscura omni remoto vitae strepitu cum 
summa mentis contentione intuentis. Longissime vero et ipse et 
Socrates eius abhorret a flebili illa, cui recentiores in mortis medi- 
tationibus indulgere solent, tristitia. Nam vel morituro Socrati inep- 
tum videtur aut conqueri de moriendi necessitate”) aut animo ex- 
horrescere, quippe qui per totam vitam r’hil aliud egerit, quam ut 
mori disceret. 
Non nego illas quoque cogitationes de vitae brevitate secum re- 
putantium ect de conmımuni moriendi necessitate philosopho dignissi- 
mas esse, sed illa tamen mortis, ut Ciceronis verbis utar, meditatio, 
quam suo Plato tribuit philosopho (ueiern davdrav), longe est alia. 
Philosophum enim, i. e. sapientiae amicum, eundem dicit animae suae 
colendae et Lberandae intentum esse. Qui vero lamentetur atqaue 
!) A. Fouillege, La philosophie de Platon, II, 237: On a cru que 
Platon conseillait de me6diter sans cesse sur la mort et sur les recompenses ou 
jes peines de la vie future. Or Platon ne veut pas dire que le philosophe doive 
passer sa vie & mediter sur la mort; loin de lä: selon lui, le sage y songe ä 
peine, et il ne s’exerce qu’a mourir des A present par le detachement des liens 
sensibles, c’est-ä-dire a vivre de la veritable vie. Platon eüt done tres volon- 
tiers admis avec Spinosa que la sagesse est une meditation de la vie et non 
de la mort, puisque la vertu est r6ellement la vie intellectuelle. En outre, 
Platon ne represente point l’immortalit& comme une sorte de recompense exte- 
rieure qui viendrait s’ajouter ä la vertu au moment de la mort: ici encore, ıl 
differe de la doctrine chretienne. Selon Iui, la vertu trouve dejä en elle-meme 
sa recompense: car la vertu est une delivrance, et toute delivrance est une joie. 
? 67E: 00 zokim Av Ahoyia ein, el un dopevur Exeioe Unev (ob Ömtes cthonu- 
YoüyTES) ob detxuMEVOLS EiTIc BotTw ob dia Biouv Ypwv TUyED.
	        

Cite and reuse

Cite and reuse

Here you will find download options and citation links to the record and current image.

Monograph

METS MARC XML Dublin Core RIS IIIF manifest Mirador ALTO TEI Full text PDF DFG-Viewer OPAC

Chapter

PDF RIS

Image

PDF ALTO TEI Full text
Download

Image fragment

Link to the viewer page with highlighted frame Link to IIIF image fragment

Citation links

Citation links

Monograph

To quote this record the following variants are available:
URN:
Here you can copy a Goobi viewer own URL:

Chapter

To quote this structural element, the following variants are available:
Here you can copy a Goobi viewer own URL:

Image

URN:
Here you can copy a Goobi viewer own URL:

Citation recommendation

Grünwald, Eugen. Festschrift Zur Feier Des 200jährigen Bestehens Des Königlichen Französischen Gymnasiums. Berlin: A. Haack, 1890. Print.
Please check the citation before using it.

Image manipulation tools

Tools not available

Share image region

Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment