Path:
Volume Heft 3

Full text: Bibliotheksdienst (Rights reserved) Issue 41.2007 (Rights reserved)

Programme 380 Bibliotheksdienst 41. Jg. (2007), H. 3 Englisch für Bibliothekar/innen an Öffentlichen Bibliotheken (B 04) Termin: 8.5.–5.6.2007, 4 Dstd., dienstags, 15.00–16.30 Ort: Zentral- und Landesbibliothek/Berliner Stadtbibliothek, Breite Str. 34–36, 10178 Berlin, Raum 334, Eingang Rathausstr. This course will introduce the special terminology and language required in the acquisitions department of a library. Course participants will practise telephoning with and writing letters and emails to booksellers, subscription agencies, publis- hers and other suppliers. Kosten: 32,00 € (FU-Beschäftigte 22,00 € ) English for Acquisition Librarians (B 05) Termin: Dienstag, 12. Juni 2007, 19. Juni 2007, 15.00–16.30 Uhr, 2 DStd., Die, 15.00–16.30 Uhr Ort: Zentral- und Landesbibliothek/Berliner Stadtbibliothek, Breite Str. 34–36, 10178 Berlin, Raum 334, Eingang Rathausstr. This course will introduce the special terminology and language required in the acquisitions department of a library. Course participants will practise telephoning with and writing letters and emails to booksellers, subscription agencies, publis- hers and other suppliers. Kosten: 16,00 € (FU-Beschäftigte 12,00 € ) How to Present Your Library (B 06) Termin: Mittwoch, 13. Juni 2007, 9.00–16.30 Uhr This course aims at giving you the English language background for describing and presenting your library and its services to English-speaking customers. Course participants will be introduced to the appropriate special terminology and langu- age and will practise performing a library tour in English Dozentin: Susanne Harris Kosten: 32,00 € (FU-Beschäftigte 22,00 €) Beschwerdemanagement (B 07) Termin: Donnerstag–Freitag, 10.–11. Mai 2007, 9.00–16.00 Uhr „Kundenzufriedenheit“ ist seit etlichen Jahren auch ein Ziel, um das sich öffent- liche und wissenschaftliche Bibliotheken strebend bemühen, auch wenn die „Kun- denorientierung“ als Begriff immer noch nicht leicht über die bibliothekarischen Lippen geht. Zur Kundenorientierung gehört, bei Konflikten Lösungswege zu fin- den und Vorschlägen, Anregungen oder Beschwerden der Nutzer systematisch
Top of page

Note to user

Dear user,

In response to current developments in the web technology used by the Goobi viewer, the software no longer supports your browser.

Please use one of the following browsers to display this page correctly.

Thank you.